Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

05-07-2013, 15:41 door Anoniem

Ik werk bij een Nederlandse provider, en informeer dagelijks klanten op basis van IDS meldingen (waarbij DPI wordt gebruikt) over besmettingen met malware, zoals bijvoorbeeld Citadel botnet traffic. Ik heb nog nooit een negatieve reactie gehad van klanten op dit soort meldingen, en snap niet waarom mensen zich druk maken wanneer providers hun verantwoordelijkheid nemen om hun klanten over dit soort zaken te informeren. Het lijkt soms wel alsof sommigen hier liever hebben dat hun bankrekening wordt leeggeplunderd dan dat hun provider ziet en hen informeert dat ze een banking trojan op hun systeem hebben staan. Omtrent het verbod op DPI; er wordt in de wet specifiek een uitzondering gemaakt voor het monitoren van het netwerk t.b.v. het opsporen van beveiligingsproblemen zoals malware infecties en hacking activiteit. "XS4ALL gebruikt geen DPI" XS4ALL maakt wel degelijk gebruik van DPI, onder meer voor intrusion detection, en voor quality of service, om te zorgen dat je fatsoenlijke voip ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha