Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

07-04-2012, 16:54 door Anoniem

Ik werk bij een bekende nederlandse consumentenprovider waarvan ik de de naam niet ga noemen. Op de eerste lijns helpdesk, dus niet echt een functie waar je geacht wordt veel input te geven. Al vanaf dag 1 viel het me op dat alle wachtwoorden onbeveiligd in het systeem staan. Elke klant heeft (naast NAW+bankrekening, wat nog enigzins begrijpbaar is) dus ook wachtwoorden voor de account, email en andere diensten zichtbaar. Hier kijkt dus iedere uitzendkracht die administratieve of technische vragen moet beantwoorden naar. Volgens mij ook zonder geheimhoudingsverklaring oid. Het is standaard procedure om oa. op email in te loggen (ctrl+c, ctrl+v) als er problemen zijn (controleren wat er aan de hand is). Er zijn ook echt wel wat situaties aan te wijzen waar mensen sneller geholpen kunnen worden met dat wachtwoord. En als ik klanten zo hoor vinden de meesten dit ook heel normaal (sommigen worden zelfs boos als we dit wachtwoord niet over de telefoon aan hun kunnen zeggen zonder verificatie). Het is dus te ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha