Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

28-08-2013, 12:33 door schele

Denk dat, zoals zo vaak, vooral de manier van informeren belangrijk is. Het moet voor de klant duidelijk zijn dat hij zelf verantwoordelijk is voor het kopieren van de data tenzij de reparatieopdracht zich specifiek richt op het herstellen of retrieven van data. Kleine lettertjes in disclaimer zijn dan niet voldoende, maar verwachten dat een reparateur per definitie een backup van iedere pc gaat maken is denk ik niet haalbaar, al is het maar omdat de meeste pcs worden binnengebracht met virussen of errors dus dat een complete kopie van de harde schijf al die zooi meeneemt dan. Alternatief is bepaalde delen kopieren maar hoe kun je als reparateur weten wat je dan moet kopieren? Voorbeeld dat hier aangehaald wordt vind ik trouwens niet representatief: daar zat kennelijk een hele specifieke notitie bij dat de data bewaard moest blijven en de reparateur heeft dit toegezegd (door de opdracht met die notitie te aanvaarden).

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha