Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-09-2013, 10:36 door Anoniem

Door Anoniem: Internet mail, zoals het indertijd (1982) gestandaardiseerd is, biedt geen bescherming tegen misbruik van adressen door derden. Iedereen is dus in staat dit adres als afzenderadres te gebruiken. Sinds enkele jaren zijn er enkele authenticatie/autorisatie technieken beschikbaar, waarmee de eigenaar van een (mail)domeinnaam aan de ontvangende mailserver bekend kan maken, of het bericht afkomstig is van het betreffende domein of niet. Deze technieken (SPF [1] en DKIM [2]) worden in de januari 2012 gepubliceerde techniek DMARC [3] gebruikt om de ontvangende mailserver in staat te stellen dit soort berichten te weigeren. Elk bedrijf met landelijke bekendheid doet er verstandig aan deze technieken te gaan toepassen, want gisteren waren het de banken die slachtoffer waren van phishing, vandaag zijn het DHL en Vodafone en morgen is het een ander bedrijf met landelijke bekendheid. dhl.nl maakt hier echter geen gebruik van, ze hebben geen SPF en DMARC records. Overigens gebruikt DHL ook in Nederland ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha