Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

25-09-2013, 13:47 door Preddie

Door Anoniem: Ik vind dit verhaal nogal onzin. Want hoe komt een werkgever er achter of een apparaat van een werknemer kwijt of gestolen is? Antwoord: dit wordt gemeld door de werknemer zelf, dus die neemt zelf het initiatief om het te melden. Als hij niet wil dat het apparaat gewiped wordt, dan meld hij het toch niet aan de werkgever... Overigens kan een gebruiker zelf ook via OWA zijn apparaat wipen (als die weg is). Dit is vrij simpel, als je baas je om maandag ochtend probeert te bereiken en krijgt jou na veelvuldig bellen niet alleen de lijn wil hij natuurlijk wel graag weten wat daar de reden van is. Als je zelf een andere simkaart regelt en vervolgens je toestel aanmeld op een MDM-server kunnen daar alle alarmbellen gaan rinkelen omdat je dat kunt detecteren. Ik denk dat het moeilijker is dan gedachte om een dergelijk verlies voor de werkgever verborgen te houden, in sommige organisatie wordt dit gezien als het bewust niet melden van een beveiligingsincident. In specifieke situaties kan dit zelfs ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha