Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

12-10-2013, 17:53 door Anoniem

Dit is waarschijnlijk een van de eerste grote datalekken die publiek is gemaakt in Nederland. Het is typisch een voorbeeld van hoe bedrijven (lees medewerkers) met persoonsgegevens van derden omgaan: het kan ze geen zak schelen, men hoopt dat het goed gaat, men heeft maling aan het risico voor duizenden en duizenden personen. En nu? Nu niets. De medewerker zal waarschijnlijk lekker nog in dienst zijn, de klanten zijn hopelijk ingelicht en voor de rest ben je als persoon gewoon het haasje en mag je hopen dat een onverlaat je persoonsgegevens niet misbruikt. Mocht dat laatste wel het geval zijn dan zal de jurist van Ziggo waarschijnlijk gaan roepen dat je maar met bewijs moet komen wat je schade is. Het kan niemand iets schelen wat er met je persoonsgegevens gebeurt. Niemand. Het is allang tijd voor torenhoge boetes en taakstraffen richting personen die zo met andermans levenssfeer omspringen.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha