Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

28-10-2013, 15:38 door Mira

Onlangs heb ik een (leeg) Gmail-account in TBird gebruikt toen ik andere accounts niet wilde/kon gebruiken. De mail kwam retour wegens foute adressering en zag toen via Beeld/Berichtbron dat mijn mailheader privéinformatie bevatte, d.i. mijn (gebruikte) IP en naam van mijn system-user-account, niet mijn User Agent (de informatie over platform, browser, versienummers, taalvoorkeur), want die was verborgen met hulp van http://www.ghacks.net/2012/09/08/hide-the-user-agent-when-sending-emails-with-thunderbird. Nu heb ik begrepen dat mbt zichtbaarheid van je IP, je afhankelijk bent van mailprovider’s policy. Sommigen sturen IP niet mee in Webmail, maar wel in SMTP, of verhullen die in beide toepassingen. Sommigen providers filteren ook de User Agent eruit. Zie bijvoorbeeld http://thesimplecomputer.info/free-webmail-for-better-privacy/ wat de policy is van daar genoemde providers. Nu heb ik een paar vragen: 1. Ben je mbt IP-zichtbaarheid volledig afhankelijk van je Mailprovider of zijn er ook aparte ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha