Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

25-01-2014, 11:09 door Anoniem

Goed stuk, met een referentie raamwerk, dat mij redelijk onderbouwd lijkt. Zoiets zouden we inderdaad moeten gebruiken om te kijken waar verantwoordelijkheid kan liggen, voordat aansprakelijkheid wordt toegewezen. Ook de voorgestelde maatregelen lijken me heel redelijk. Ik zou het echter niet zozeer "maatwerk" noemen, maar een "gelaagde structuur van security maatregelen" (bijna zoiets als defense-in-depth), want dat is de reden dat ik die maatregelen goed vind. De bank is dan verantwoordelijk voor de basisset van maatregelen, en de schades die (ondanks die maatregelen) toch plaatvinden. De klant moet dan kunnen kiezen voor extra "vrijheden" waarbij de extra benodigde eisen (bijv. in de vorm van mogelijke maatregelen) door de bank expliciet moeten worden gemaakt, waardoor de klant "verantwoordelijk" kan handelen. Ook de resulterende aansprakelijkheid moet dan per "vrijheid" expliciet worden gemaakt. Op die manier kunnen klanten weloverwogen keuzes maken. Probleem blijft natuurlijk dat de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha