Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

26-02-2014, 08:37 door Anoniem

Door Anoniem: In deze tegenstelling wringt te schoen. Je ziet dat veel banken bezig zijn om bijvoorbeeld betaal limieten (op dag of week basis) of geografische blokkering instelbaar te maken voor de klant. Klanten kunnen zo zelf op eigen inzicht het risico dat ze lopen beinvloeden. Erg klantvriendelijk! Je zou het misschien maatwerk kunnen noemen. Dit willen de meeste klanten ook. Maar daar we deze instellingen via dezelfde kanalen kunnen wijzigen als waarin we onze transacties doen, is het een schijn beveiliging. Deze instellingen lopen hetzelfde risico als de transacties zelf. In veel gevallen zijn dit voornamelijk maatregelen om de instellingen van de betaalpas in te stellen. Dat is om skimming tegen te gaan. Voor skimming is er dan wel degelijk sprake van een ander kanaal. Een geskimde kaart geeft immers niet direct toegang tot online bankieren, daarvoor zijn de responses codes nodig. Als dergelijke instellingen voor online bankieren zijn zou je inderdaad een ander kanaal moeten gebruiken om de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha