Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

28-04-2014, 00:01 door Anoniem

Door Briolet: Volgens mij is dat onderdeel van IBAN: dat er nml. geen naamscontrole meer plaats heeft. Nummers van de voormalige postbank bevatten geen checksum en één verschrijving zorgde er dan direct voor dat het een geldig nummer bleef. Daarom moesten postbank nummers altijd extra gecontroleerd worden met de naam. Bij andere banken was het eerste getal altijd de checksum en een verschrijving in het nummer maakte hem dan ongeldig. De naamscontrole was bij die nummers dus minder belangrijk. Ik heb ook nooit gesnapt dat ze die oude postbanknummers niet een keer omgezet hebben naar nummers met een fatsoenlijke checksum. De overgang naar ING zou een mooie gelegenheid geweest zijn. Typisch een ITer. Omdat hij een checksum wil, even een project voorstellen waarbij 7,5 miljoen mensen een ander rekeningnummer krijgen. Ik kan het jammer vinden dat een postbank rekeningnummer geen checksum had, maar ik snap heel goed dat je daarvoor geen 7,5 miljoen klanten gaat omnummeren. Die pijn weegt echt niet op tegen ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha