Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

12-05-2014, 16:15 door Anoniem

Aardig probleem idd. Door de invoering van SEPA en het gebruik van IBAN-nummers is de naam/nummercontrole voor ex-postbankrekeningnrs nu inderdaad verdwenen. Het vervelende is dat klanten zich niet realiseren dat het geld bij een verkeerd SEPA rekeningnr nu niet meer terugkomt als de naam/nummercontrole faalt. En daardoor gaan er nu veel meer transacties fout dan in het verleden. Temeer doordat er nu bijv. in internetbankieren van de ABN AMRO bijvoorbeeld op basis van een kort postbankrekeningnummer automatisch een IBAN van werd gegenereerd, waardoor typo's al helemaal niet meer opvallen en het geld gewoon wordt overgemaakt (ook als was het rekeningnr fout). Vanwege alle fouten heeft de ABN dit systeem alweer aangepast, en moet je een postbankrekeningnr nu 2 x inkloppen...... Maar goed, allemaal tijdelijke overgangsperikelen, totdat het IBAN echt is ingeburgerd.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha