Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

08-07-2014, 15:46 door Te4sheeh

Door Anoniem: Een praktijkgeval : mijn bejaarde moeder wilde tienduizenden euri naar mijn broer overmaken, maar heeft daarbij twee cijfers omgedraaid en "54" getypt ipv "45". Het bankrek.no. en te naamstelling kwamen dus niet overeen; maar de (in dit geval) ABN heeft het bedrag afgeschreven en de (in dit geval) ING heeft het zonder controle op de verkeerde rekening bijgeschreven. Gelukkig was de begunstigde zo fatsoenlijk om het bedrag uit eigen beweging terug te storten. Maar het had heel anders uit kunnen pakken. Laat haar in de toekomst IBAN nummer gebruiken, dan moet je het wel heel bont maken om het fout te doen. ING heeft geen controle getallen, maar IBAN heeft er 2, en niet-ING IBAN nummers zelfs 3. Er wordt door banken geen controle op te naamstelling gedaan (de ING schijnt nog streeksproefgewijs te controleren); dus je vraagt je af waarom je bij een overboeking dan uberhaupt de naam moet invullen. Laat dat dan helemaal weg; want het wekt schijnveiligheid op waarbij vrijwel iedereen denkt dat er ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha