Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

04-09-2014, 19:51 door Anoniem

Sterker nog wat denk je als je bij een IT bedrijf werkt, die de ICT zaken regelt voor haar klanten? Zelf ben ik ook SysAdmin van ons bedrijf (150+ medewerkers) en ook bij klanten. Ik zie soms dingen voorbij komen waarop mij vooraf wordt getendeerd. met de zin "Ja, dit is belangrijke data". Mij interesseren deze data/zaken totaal niet. Ik wil zorgen dat de persoon weer verder kan. Dit zelfde geld voor wachtwoorden. Waarom moet ik alles weten? Als iemand zoals de TS zegt "13 jaar geleden is mij zoiets overkomen" dan heeft die SysAdmin geen manieren en is het een laffe daad. Ik heb ook de mogelijkheid om mail te bekijken of andere zaken. Sterker nog mailservers (zoals Exchange) hebben de mogelijkheid tot Journaling wat in de VS een erg graag gebruikte optie is, om mail af te vangen van gebruikers zonder dat ze dit weten. Zodat HRM en management alles weten wat je gedaan hebt. In NL mag dit niet met mail (ik dacht ook bedrijfs mail) valt onder de wet briefgeheim (correct me if i`m wrong). En ja, als ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha