Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

05-11-2014, 13:00 door Anoniem

Door DeliciouslyImperfect: Het is de vraag hoeveel je aan cash hebt als de rest geautomatiseerd is. Bij de supermarkt kun je nog met cash betalen, maar als de stroom uitvalt kunnen ze niet afrekenen omdat er nergens meer een prijs op staat. Een punt. Maar je bent alleen afhankelijk van de stroom voor de kassa. Niet van de hele keten aan real-time betalingsverkeerverwerking die meerdere steden en bedrijven en stroomleveranciers omspant. En het is niet alleen de stroom. Regelmatig dat er weer eens een bank of een betalingsverwerker uitklapt zonder dat de stroom uitvalt, en dan werkt dat hele electronische betalen ook al niet. En daarnaast is er dat je persoonlijke gegevens plus tijd en plaats en aankoopbedrag (en de rest van de bon) over heel die keten heen-en-weer gaat. Kun je zeggen "het is maar metadata", maar we weten ondertussen dat dat een drogreden is. Deze ontwikkeling kent dus een vergelijkbare problematiek als die van "de cloud". Ziet er leuk uit zolang het werkt en er verder niets misgaat. Maar ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha