Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

30-01-2015, 11:08 door Anoniem

Alles is erop gericht om de klant afhankelijk te maken van een leverancier i.p.v. de klant te faciliteren met een rechtstreekse verbinding met zijn meter. Dat ze nog nooit hebben bedacht dat je een schakelaar op zo'n slimme meter zou kunnen aanbrengen, waardoor de klant de meter tijdelijk gegevens kan laten overzetten, is mij niet duidelijk ! Nu moet er een actie worden uitgevoerd door een derde (de energieleverancier of de meterbeheerder: nog eens een extra communicatielaag). Daarnaast geloof ik niet dat mijn energieverbruik zal wijzigen wanneer ik het verbruik beter kan monitoren. Uiteraard kan het wel handig zijn om excessief verbruik op te sporen, maar zoiets moet je na een paar dagen monitoren toch wel door kunnen achterhalen, lijkt me. Ook is het me niet duidelijk waarom er via wifi wordt gecommuniceerd met de meterbeheerder en niet via encrypted powerlineverbindingen. Er is verder geen enkele noodzaak om de meter continu uit kunnen lezen door de energieleverancier: een geaggregeerde waarde per ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha