Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

27-02-2015, 14:48 door Anoniem

Het probleem is hier dat banken nu hun klanten gaan opleggen een techniek te gebruiken die onveiliger is en een privacy probleem introduceert. Nu kun je nog gratis deze pas inruilen, maar dat kan straks niet meer. Ter vergelijking, WiFi tracking kun je kiezen door WiFi en BT uit te schakelen of geen smartphone te gebruiken. Bij de bankpas heb je straks geen keuze meer. En dan maar prutsen met hoesjes...? Omdat de bank dit probleem niet wil oplossen legt deze het maar bij de klant neer. Een pas zit dus niet altijd in een beschermhoes, anders kun je hem niet gebruiken. En het bereik van de communicatie heeft niets te maken met de pas maar alles met de sterkte en gevoeligheid van de lezer. Als de chip in de pas afhankelijk is van de rfid antenne kan zal de pas in veel buitenlandse apparaten niet werken en bij een kleine beschadiging aan de rand ook niet meer. Dat maakt deze pas dus onbetrouwbaarder. Gewoon even testen met een rfid pas die bijna verlopen is? Misschien kun je bij een kantoor van de bank vragen ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha