Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

02-04-2015, 20:25 door Anoniem

Door Anoniem: De OV chipkaart is zo ontworpen met het idee dat niet iedere terminal online hoeft te zijn. Dat was toendertijd wel een redelijke eis, maar tegenwoordig kun je je afvragen of dat nog wel nodig is. Gezien hoevaak deze poortjes nu nog steeds de hik hebben of er even geen zin in hebben --wat dus altijd de reiziger geld kost, die er verder niets aan kan doen-- is enige robuustheid wel aan te bevelen. Door een "atijd aan de lijn"-afhankelijkheid toe te voegen maak je het systeem niet robuuster. Als je eist dat alle terminals online zijn (of minstens dat ze om de paar minuten kunnen communiceren) dan kun je het hele probleem oplossen door de kaarten alleen maar een uniek nummer te geven (hebben ze al), en de terminals dit nummer naar het centrale systeem te laten communiceren wat alle extra zaken als reisproducten, saldo, status e.d. bijhoudt. Daar is leuk misbruik van te maken door duplikaatkaarten te versieren. Dat is wel te regelen. Hetzelfde als bij een PINpas. Een chip in een pinpas doet een ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha