Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

14-04-2015, 09:56 door Anoniem

Die 23% is waarschijnlijk bij een van die 'kneuterige' phishingmails van 'banken', 'paypal', 'google', etc. waar ik er dagelijks een aantal van krijg. Het percentage wordt namelijk veel hoger bij gerichte aanvallen. Wij hebben tests uitgevoerd waarbij medewerkers aan hen persoonlijk gerichte mails kregen die zeer realistisch waren: - vanaf een domein wat erg leek op een bekende track/trace-site - met een opmaak die 1-op-1 die van PostNL was - met het bericht dat er een pakje voor de medewerker was verzonden - en of ze op de link wilden klikken voor de track/trace. De e-mailadressen waren geconstrueerd op basis van LinkedIn-gegevens. Zo'n mail krijgt een 'click-ratio' van meer dan 90%... Dit geeft mijns inziens aan dat het werken aan awareness wel moet (tegen de 'eenvoudige'/'kneuterige' mails van Nigerianen, etc.), maar niet helpt tegen enigzins gerichte aanvallen. Daarvoor zul je toch andere maatregelen moeten treffen...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha