Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

26-06-2015, 13:41 door Briolet

Door Erik van Straten: Door te googlen naar mailplus site:ziggo.nl vond ik https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/mail-van-ziggo/. Daarin staat: Hoe weet je of Ziggo echt de afzender is? We gebruiken voor het verzenden van e-mails domeinnamen via Mailplus. Dat is de partner van Ziggo voor e-mailverzendingen. Hieronder zie je de domeinnamen van Mailplus die Ziggo voor mails aan je gebruikt:gevolgd door een lange lijst van domainnames. Echter: bovenstaande "Ziggo" mail is verzonden door een server van brightbase.net, en Google brightbase site:ziggo.nl levert niets op... Er is inderdaad nog veel te verbeteren, maar je moet toegeven dat dit een verbetering is t.o.v. hoe Ziggo het tot 2 week geleden deed. De SMTP server was altijd al die van brightbase.net en werd in het verleden gevalideerd door het SPF record van mailplus.nl. Doordat Ziggo nu DMARC is gaan gebruiken, moeten ze de SMTP server ook via een SPF record in hun eigen domein gaan valideren. Hetzelfde als DKIM. voorheen was het ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha