Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

31-07-2015, 18:16 door Anoniem

Banken gebruiken tegenwoordig meestal een scan-apparaat om je ID "te controleren op echtheid". (tenminste: dat is wat balie medewerk(st)ers [is opgedragen om?] te zeggen) Dit scannen is blijkbaar zo "leuk", dat je tegenwoordig al voor de onnozelste zaken je ID moet laten scannen, waar nog niet zo heel erg lang geleden je bankpas even tonen wel volstond. Alleen is het voor cliënten niet te controleren of bij het scannen wel of niet tegelijk ook meteen een digitale kopie van je ID wordt getrokken en opgeslagen, of misschien zelfs wel in een achterkamertje een papieren kopie wordt afgedrukt. En dat maakt wat mij betreft de woorden van de baliemedewerk(st)er: "We controleren uw ID alleen maar op echtheid", tot niet meer dan een loze belofte. Het voor elk wissewasje inzetten van zo'n scanner vind ik bovendien verdacht. Stel dat er toch heimelijk een kopie wordt getrokken en opgeslagen, dan beschikt de bank voortaan waarschijnlijk (bijna) altijd over een kopie van je actuele ID. (een ID is immers wel 10 ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha