Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

02-08-2015, 10:20 door Briolet

Op de afbeelding boven is de afzenden niet echt te lezen, maar je ziet wel dat het een '.com' adres is. Ook op de voorbeeldpagina van Ziggo is 90% van de afzenders anders dan 'ziggo.nl'. Gebruikers moeten gewoon leren om altijd naar de afzender te kijken, dat helpt al veel. Als dat al niet klopt, dan kun je de mail direct als spam weggooien. De naam 'ziggo.nl' is wel als afzender te spoofen, maar dan is het door veel mailservers ook veel gemakkelijker geautomatiseerd als spam uit te filteren, waardoor de afzenders dat meestal toch niet doen. Blijkbaar achten de meeste spamverzenders de kans groter dat een mailserver de mail dan uitfiltert dan de kans dat gebruikers op de afzendernaam letten. Aan de mailtjes van Ziggo kun je zien dat ze als sinds Juni bezig zijn om hun systeem voor dmarc controle geschikt te maken. Sinds die tijd ondertekenen ze hun mailings ook met een eigen dkim key. Een mooi systeem dat spoofing van de afzender nog beter voorkomt. Maar zoiets helpt natuurlijk alleen als de gebruikers ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha