Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

20-08-2015, 11:10 door Anoniem

Door Anoniem: Zoals ik gisteren als schreef is het dus een configuratieprobleem. Vermoedelijk gebruikt men dezelfde fysieke nameservers als authoritative nameservers voor het hosten van domeinnamen en tevens als recursive nameservers voor het resolven van domeinnamen. Authoritative nameservers moeten voor het hele internet bereikbaar zijn om te kunnen vertellen welke ip-adressen aan een host/domein hangen, maar recursive nameservers moeten alleen bereikbaar zijn voor machines die aan het lokale netwerk hangen zodat die hosts/domeinen kunnen opzoeken. Als een provider dezelfde nameserver voor beide doeleinden inzet dan moet die voor het hele internet bereikbaar zijn en is er dus een mogelijkheid om via een internet DDoS de DNS voor klanten uit de lucht te halen. Daarom doen providers (en bedrijven met eigen authoritative nameservers) dit vrijwel nooit, dus ik vraag me af waar Ziggo mee bezig is. Tenzij de DDOS vanuit hun eigen netwerk plaats vindt ;)

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha