Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

27-08-2015, 15:30 door Anoniem

Door Mozes.Kriebel: Door Anoniem: Volkomen terecht dat Ziggo geen schadevergoeding geeft voor een verstoring die een externe oorzaak heeft. Ja, een Ddos is een reële aanvalsvorm, maar als je maar met genoeg bandbreedte twee DNS servers aanvalt, kan je als provider wassen wat je wilt, maar daar gaan de klanten gewoon last van krijgen. Je kunt dus stellen dat Ziggo niet genoeg gedaan heeft om deze situatie te voorkomen, maar als ze meer gedaan hadden en die aanvallers hadden nog meer bandbreedte ingezet was het ook fout gegaan. Ofwel, je doet als provider nooit genoeg (hoeveel je ook doet). Meer bandbreedte is geen mitigerende maatregel tegen DDoS. Een anti DDoS appliance wel. Die zijn er. Waar zeg ik dat dan? Ik zeg dat als de aanvaller maar genoeg bandbreedte tot zijn beschikking heeft, de provider kan wassen/mitigeren wat het wil (Ddos wasstraat, anti Ddos appliance, o.i.d.), maar uiteindelijk gaat er iets door z'n hoeven. Klanten gaan het op een gegeven moment hoe dan ook merken. Op dat moment gaan ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha