Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

11-11-2015, 12:04 door Briolet

KPN is inderdaad in september gestopt met hun mail relay. Die smtp relay was nodig omdat kpn poort 25 in- en uitgaand blokkeerde voor gewone gebruikers Die relay server is nu opgeheven. Maar dat is omdat poort 25 nu niet meer geblokkeerd wordt. Dus je hebt die smtp-relay helemaal niet meer nodig. En ook niet de gewone smpt server. Je eigen mailserver moet nu gewoon zijn mail rechtstreeks kunnen versturen en ontvangen: https://www.internettoday.nl/nieuws/kpn-wijzigt-uitgaande-mailservers/42 Uitgaand kunnen kleine hoeveelheden mail natuurlijk wel via de gewone SMTP server van kpn verstuurd worden, want anders zou geen enkele kpn klant meer mail kunnen versturen. Ik neem aan dat je grote hoeveelheden verstuurt en daardoor tegen de daglimiet van de reguliere smtp server van kpn aan zit. Naar ik van anderen begrepen heb, kunnen hun mailservers nu gewoon rechtstreeks versturen en heb je geen 3th party nodig.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha