Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

02-12-2015, 10:34 door Anoniem

Ik zie veel mensen huiverig, omdat men de onderliggende techniek niet begrijpt, en dat is bij DigiD juist best goed geregeld: - een web site weet niet wat jouw DigiD wachtwoord is (krijgen ze nooit te zien, want gaat rechtstreeks naar DigiD) - DigiD weet niet wat jij met de web site regelt (bv. wel of niet een verzekering afsluiten) - het koppelen van jouw persoon aan een digitale identiteit is al eens gedaan (dus je hoeft geen kopieen van paspoorten of ID kaarten naar de eigenaar van die web site op te sturen , met alle fraude mogelijkheden van dien) Vergelijk het met betalen via Ideal: je koopt iets bij een web site, bij afrekenen wordt je doorgestuurd naar een web site van een bank, daar maak je je geld over, en het enige wat de aanbieder terugkrijgt is of het wel of niet betaald is. Zij zien niets van bv. je saldo, dat weet alleen de bank. Al met al een stuk betrouwbaarder dan honderden losse wachtwoorden voor allerlei sites, of onveilig geimplementeerde web sites waar wachtwoorden gestolen kunnen ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha