Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

20-01-2016, 20:59 door Anoniem

Door SPlid: Alhoewel ik meestal het idee heb dat banken aansprakelijk zijn, zie ik niet in hoe de bank zich kan verdedigen tegen dit soort van social engineering. Als je inlogcodes en transactiecodes afgeeft ben je zelf het haasje. Als de commisie dit sneu vind voor de mensen die het slachtoffer zijn geworden is dat natuurlijk heel aardig, maar mijn inziens onterecht. Stel je voor dat iemand bij mij inbreekt mijn pinpas vind met daarop een geeltje met mijn pincode, Kan ik dan de bank ook aansprakelijk stellen omdat deze mij niet voldoende heeft gewaarschuwd voor inbraak (om nog maar te zwijgen van het geeltje met pincode) . ? Je hebt de reden van de gedeelde verantwoordelijkheid gemist. Weliswaar heeft de rechter de klant aansprakelijk gesteld voor een deel van de schade, maar de bank voor het feit dat er geen failsafe of welke vorm van schadebeperking was, waardoor bedragen konden worden afgeschreven die bepaald niet vaak in het normale betalingsverkeer voor komen. Aan dat laatste kunnen ze wel wat ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha