Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

21-02-2016, 23:19 door Briolet

Door karma4: Door Anoniem:noreply@rabobank.mail.nl. Ik kijk altijd even naar het email adres van de afzender om te checken of een mail in orde is of niet. Maar dit is dus geen betrouwbare check, blijkt nu. Kijk even bij https://nl.wikipedia.org/wiki/Simple_Mail_Transfer_Protocol onder veiligheid. Je zite Spam beperking genoemd. Voor mailings en onderzoeken huren b.v. Banken andere partijen in. Daarmee gebruiken ze dezelfde methodieken als Spam/malware (andere domein naamgeving afzender). Dat maakt het er niet makkelijker op. Inderdaad. Ik kreeg twee week geleden een mailtje met afzender "xxxxx@nl.abnamro.com", maar hij was door "mandrillapp.com" verstuurd. In de mail header stond: "Authentication-Results: dmarc=fail header.from=nl.abnamro.com". ABN-Amro heeft een DMARC beleid, maar dat staat op none, zodat misbruik nog steeds genegeerd wordt. Het is dat dit een autoreply was op een aanvraag die ik op de ABN site deed, zodat ik wist dat dit wel betrouwbaar is. Het is alleen jammer dat ze een goed protocol ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha