Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

08-03-2016, 23:30 door Briolet

Door Anoniem: [Je kunt alleen een strakke SPF policy voor een domein hanteren als je erg zeker bent dat alle mail met dat domein als afzender vanaf de set toegelaten mailservers verstuurd wordt. Een mogelijke reden is als je veel klanten hebt die @kpnmail.nl als afzender ingesteld hebben maar dat via andere mailserver (gmail , eigen hosted servertje etc) naar buiten sturen. Die gebruikers dupeer je die heel erg met een strakke SPF policy. Dat ligt er aan van welke kant je het bekijkt. Volgens mij help je de gebruikers juist als je het door hun gebruikte domein beter beschermt. Ze moeten dan wel de smtp instellingen in hun mailserver instellen. Toevallig overkwam mij dat een paar maand geleden. Een van mijn mail accounts heeft ook plots een SPF policy ingevoerd (soft fail) waardoor mijn mail een hogere spamscore kreeg. Nu stuur ik die mail via hun smtp server i.p.v. mijn eigen. Ziggo gebruikt ook al tijden een SPF record. Bij die provider zitten ook vee 'minder technische gebruikers' die hier geen ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha