Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

10-03-2016, 23:35 door Briolet

@Erik: dank voor de heldere analyse. @ Anoniem 17:00: half om half. Erik heeft mij een jaar geleden duidelijk uitgelegd hoe SPF werkt. Tot dat moment had ik er inderdaad nog nooit van gehoord. Erik heeft toen ook duidelijk gemaakt dat SPF te misleiden is door spammers. Mijn interesse in DMARC komt echter niet door Erik, maar doordat de mailserver op mijn Synology nas, plots DMARC ging ondersteunen. Ik ben toen diep in de werking ervan gedoken omdat het mij een sterk middel tegen spam met gespoofde afzenders lijkt. Implementatie ervan stelde in mijn geval niet veel voor doordat ik alles via de GUI van de nas kon instellen. Op een kleine maiserver met maar een paar gebruikers, is het instellen van DMARC geen probleem. Echter, des te groter de organisatie wordt, des te complexer wordt de mail-struktuur en des te moeilijker wordt een goede implementatie omdat je geen legitieme mail wilt blokkeren. Daarom zie ik dat er steeds meer grote firma's een DMARC beleid in hun domein publiceren, maar de policy nog op ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha