Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

12-03-2016, 10:22 door Briolet

Door MAC-user:Hoewel ik DMARC etc niet kende (en dus in de materie moest duiken) heb ik de Add-on in Thunderbird geïnstalleerd… Ik gebruik geen Thunderbird maar heb het vanochtend eens geïnstalleerd met deze DKIM verifier. Daarbij zie ik direct een limitering van het checken in de mail cliënt zelf i.p.v. bij de mailprovider. De maandelijkse mailings van Ziggo zijn dkim ondertekend en geven een dmarc pass in mijn mailserver. Echter, ik heb mijn mailserver zo geconfigureerd dat bepaalde html code ineffectief gemaakt wordt (b.v. javascript) Dus na verificatie van de mail, wordt de mail aangepast door de ontvangende mailserver. Ik kan me voorstellen dat dit ook door diverse bedrijfsservers gebeurd. Thunderbird laat nu zien dat de dkim ondertekening niet meer geldig is. In die gevallen krijgt dan false-negative meldingen. De checks op dmarc (+ dkim en spf) zijn daarom primair zaken voor de mail provider en niet de mail gebruiker zelf. De mail gebruiker moet vooral weten dat deze checks bestaan en door ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha