Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

01-04-2016, 14:53 door Anoniem

Zouden ze bij Kifid ook snappen dat bij fraudebestrijding bij banken niet enkel wordt gekeken naar de hoogte van het bedrag maar ook naar tal van andere zaken ? Bijvoorbeeld of de ontvangende partij een bekende legitieme partij is ? Of het al dan niet voor het eerst is dat je geld overmaakt naar een rekening ? En meer van dat soort zaken ? Een overboeking van je hypotheek naar een bank, of een aankoop bij Bol.com heeft bijvoorbeeld een andere risico profiel, ook als het bedrag gelijk is, dan een overboeking naar een bank in Litouwen. Waarbij bij de ene klant nooit geld wordt overgemaakt naar zo'n land, en bij de andere klant zakelijke overboekingen naar Litouwen wellicht de normaalste zaak van de wereld is. Ja, graag goed risico's inschatten, en op basis daarvan handelen. Maar niet enkel op basis van simplistische criteria als ''hoe hoog mag het bedrag van een overboeking zijn''. Ik heb het vermoeden dat men bij fraude bestrijding teams hartelijk moet lachen om dit soort goedbedoelde adviezen, en dat ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha