Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

10-05-2016, 06:32 door Erik van Straten

09-05-2016, 17:03 door jelbert1970: Wij ontvangen regelmatig kpn-mails, die dus fake zijn, maar een crypto virus bevatten. Hoe kunnen wij deze van te voren weren? Aangezien je "wij" schrijft ga ik ervan uit dat je een eigen, ontvangende, mailserver hebt. Het beste dat je kunt doen is dan het volgende. 1) Zorg dat jullie ontvangende mailserver checkt op zowel SPF, DKIM als DMARC; 2) Mochten nog niet alle door KPN gebruikte uitgaande mailservers alle drie de genoemde protocollen ondersteunen en afdwingen, dring dan hierop aan bij KPN; 3) Zorg dat alle mail clients van alle gebruikers achter afzender in elk geval het SMTP adres tonen (dus <...@kpn.com>); 4) Train gebruikers zodanig dat zij elke e-mail, die afkomstig lijkt van KPN, maar waarvan de afzender niet eindigt op @kpn.com, met enorm wantrouwen behandelen (beter: meteen weggooien of naar systeembeheer doorzetten zodat er een security incident van kan worden gemaakt, al was het maar voor statistische doeleinden). Helaas is de combinatie van alle ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha