Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

11-05-2016, 09:34 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Door Anoniem: Onbegrijpelijk dat een groot bedrijf als kpn geen fatsoenlijk SPF record heeft aangemaakt voor kpn.com. Dat zou al heel veel van dit soort mails tegenhouden. Ja heb ze vandaag dat ook even gemeld op abuse@kpn.com, sukkels daar Hopelijk heb je toen ook even de termen DKIM en DMARC laten vallen, want met alleen een SPF record is niemand geholpen. Dat heeft immers alleen betrekking op de smtp envelope sender, en die krijgt niemand te zien... Verder treurig idd dat er nog steeds zoveel bedrijven, incl. banken e.d., zijn die dit soort elementaire dingen niet voor elkaar hebben terwijl ze voor hun communicatie wel vol leunen op e-mail. Wat er gemakshalve even vergeten wordt is dat het erg lastig is "even" DMARC uit te rollen in een grote, complexe, organisatie met veel mailstromen. Het feit dat ze een DMARC policy van none publiceren lijkt een duidelijke indicatie dat er getest wordt, gezien dit een goeie manier is om mailstromen in kaart te brengen en eventuele ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha