Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

24-06-2016, 16:49 door Anoniem

Door Anoniem: Specifiek bij aangifte is er gelukkig een escape. Artikel 43 Wbp bepaalt dat je artikel 9 (de doelbinding) mag negeren bij "de voorkoming, opsporing en vervolging van strafbare feiten". Aangifte doen en daarbij die opgenomen gesprekken aanleveren als bewijs is dus legaal, ongeacht het doel waarvoor die gesprekken ooit zijn opgenomen. Hier lees ik in, dat je de gesprekken dus niet opneemt voor trainingsdoeleinden maar om bewijs te verzamelen tegen klanten die zich niet netjes gedragen aan de telefoon. Sowieso vraag ik mij af of er ooit iemand traint met die gesprekken of dat het gewoon een vriendelijk manier is van zeggen: "Je houdt je maar rustig aan de telefoon want ik neem alles op". Ik kan je uit eigen ervaren vertellen dat het laatste een begrijpelijke maar niet reële gedachten is. Bedrijven gebruiken deze opnames echt voor dit soort doeleinde. Ik vond het ook echt wel een beetje raar toen ik voor het eerst zo'n opgenomen gesprek terug hoorde. Het is trouwens wel prettige om te lezen dat ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha