Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

28-07-2016, 14:32 door Anoniem

Door Anoniem: Ik ben dan niet van Straaten, maar wel een Erik. Ja, SPF/DKIM/DMARC is de enige manier die spam en ook phishing (veel algemener dus) tegengaat mits goed ingericht, en mits de ontvanger het goed ondersteund. Zoals al eerder vermeld werkt het prima. Tevens wordt de deliverability van legitieme mail verhoogd (je bewijst immers te zijn wie je zegt te zijn). KPN, Ziggo, leest u mee? Gaat u het eindelijk ondersteunen? Het scheelt u namelijk geld. Veel geld. Uw mailservers krijgen minder mail te verwerken omdat het aan de buitenkant wordt geblokkeerd. Kans op fout positief en fout negatief is zo goed als 0 (tenzij de verzender dom doet, en dan is het eigen schuld, dikke bult). "implementeren" heeft twee betekenissen hier. Door als ISP te *controleren* op SPF/DMARC/DKIM kun je een zeker percentage spam redelijk vroeg in de mailafhandeling tegenhouden. Mogelijk zelfs dat KPN of Ziggo dat al doen - je moet daarvoor klant zijn om te zien of ze dat doen .(aan je mail) Waarom je trouwens denkt dat dat ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha