Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

02-08-2016, 11:21 door Anoniem

Ik ben de MailPlus deliverability persoon (verantwoordelijk voor die mail eerder). De reden van de tweede DKIM signature is dat wij op die basis feedback krijgen van diverse providers zoals Yahoo over reputatie, spam-metrieken, klachten en dergelijke. Verder adviseren we tegenwoordig vaak ~all in het SPF record dat bij DMARC gaat. Maar dat is aan de klant om daar een keuze in te maken. We hebben ook cijfers over de problemen/bounces bij forwarden. Dat is eigenlijk verwaarloosbaar klein. Als klanten geen DMARC gebruiken dan hebben we een -all policy en daar komen nauwelijks bounces op binnen (1% van de 0.3% bounces). Dat is vaak op te lossen door de laatste partij de mail op te laten halen bij de eerste (ipv forwarding). Bij Gmail/Hotmail kan je dat bijv. instellen. Verder vind ik het eigenlijk te gek voor woorden dat alle ISPs in NL nog steeds geen checks doen op DMARC. De enige reden is omdat het geen business value heeft ("ze worden nog niet aan de schandpaal genageld"). Begrijpelijk maar niet goed. ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha