Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

29-08-2016, 11:28 door Anoniem

Door Anoniem: Bijvoorbeeld als een telefoonmaatschappij een abonnement afsluit met je BSN als persoonsidentificatie en dan later bij wanbetaling via het BSN gaat proberen te incasseren, dan zit de fout helemaal bij die telefoonmaatschappij. Hadden ze maar een betere identificatie moeten doen dan de kennis van een nummer. Ik denk dat het probleem is dat jij je onschuld moet bewijzen, hoewel je niets verkeerd hebt gedaan. Nee het bedrijf moet aantonen dat ze een overeenkomst met je hebben. Dat kan bijvoorbeeld door het tonen van een contract. Maar dan moet bij het opstellen van dat contract wel de identiteit vastgesteld zijn, anders kan iedereen wel een winkel binnen lopen en zo'n contract opstellen. Wat er nu lijkt te gebeuren is dat bedrijven denken "we hebben je BSN dus je identiteit is vastgesteld". Daar moet wettelijk iets aan gedaan worden zodat de rechter dit meteen aan de kant kan schuiven als men daar mee komt. Daarnaast is er binnen de overheid zelf nog wel het nodige mis. Omdat BSN je sleutel ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha