Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

06-09-2016, 08:30 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Voor bedrijven zal er eerst een change plan geschreven moeten worden incl. alle goedkeuringen, fallback scenario's etc. Daarna zal er een patch window gevonden moeten worden, aangezien productieprocessen nagenoeg altijd voorrang krijgen zal het best een tijdje duren voordat alle devices gepatched zijn. Een serieus bedrijf doet risk driven patch management, dus die schatten risico in en bepalen op basis daarvan hoe snel de patch moet worden uitgerold. Als het echt nodig is (en firewalls met Internet visability en lekken vallen daar onder) dan kan zo'n patch ook met het hele ITIL proces nog steeds heel snel worden uitgerold. En sowieso staan SNMP, telnet en ssh nooit open voor het Internet (least privilege principle). Volgens mij heb jij het boekje gelezen maar nog nooit praktijk situaties gezien. Er zijn vele bedrijven die SSH toegang vanaf het internet hebben openstaan, alleen al om behaar "gemakkelijker" te maken.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha