Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

27-09-2016, 14:04 door Anoniem

Door Anoniem: Wat ik niet begrijp is waarom dit "vertrouwen" helemaal gemanaged wordt door de browser leverancier en niet door de gebruiker of een door de gebruiker in te schakelen partij. De user interface voor het blokkeren van certificaat uitgevers door de gebruiker is heel omslachtig. Je zou verwachten dat er services zouden zijn (wellicht regionaal specifiek) die certificaat providers in allerlei categorieen indelen en de gebruiker de keuze geven om certificaten al dan niet na waarschuwing te accepteren. Vergelijkbaar met spamfilters, virusscanners, e.d. Zelf vind ik de user interface redelijk. Het probleem zit in het feit dat je geen idee hebt wat al die certificaten zijn. Daarnaast is het lastig om later alsnog CA's toe te voegen. Ik ben echter tegen enige regionale oplossing. Dan krijg je al snel landelijke oplossingen waarbij de zeggenschap over betrouwbare en onbetrouwbare CA's binnen de jurisdictie van de afzondelijke overheden valt. Als een Nederlandse organisatie een lijst met betrouwbare ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha