Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

27-10-2016, 23:17 door Anoniem

Door Anoniem: Oké blijkbaar zat ik er naast van SNS, maar dat maakt het systeem nog niet sterker dan dat van de Rabobank zoals door iemand beweerd wordt. Immers, voor beiden systemen geldt dat je iets moet 'hebben' en iets moet 'weten'. Bij de SNS is dat je Identifier met een PIN, bij de Rabobank is dat je pinpas met een PIN. De zwakte van een login/password is, zoals bij SNS of ASN of ING of Triodos, ook al kun je geen transacties doen, is dat wel je privacy in het geding komt en de gevonden informatie in worst case tegen je gebruikt kunnen worden voor chantage (denk aan vaste klanten van casino of slijter) of op andere wijze schade kan toebrengen. Bij de Rabobank kan dit simpelweg niet, omdat er helemaal niet gewerkt wordt met een username/password. De grote makke van het systeem van de Rabobank (en ABN) is dat ALLE authenticatie hangt aan 1 enkel item: de pinpas. Het komt vaak voor dat dieven in een supermarkt meekijken wat iemands pincode is en dan de pas weten te rollen door een truukje ("u laat ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha