Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

10-11-2016, 11:26 door Anoniem

Waar iedereen hier aan voorbij gaat is de vraag of het nodig is om die gegevens in die E-mail te zetten. Klantnummer en naam kan ik nog begrijpen, bij adres kun je al een vraagteken zetten en bij een bankrekeningnummer zet ik een heel groot vraagteken. Bedrijven (en iedereen trouwens) moeten leren om alleen te communiceren wat nodig is. Mijn energieleverancier stuurt mij iedere maand een mail met de datum dat de automatische incasso plaatsvindt van bankrekening XXXX-XXXX-XXXX-9999 Waarbij alleen de laatste 4 cijfers echt zijn ingevuld. Zo weet ik op welke rekening ik geld moeten hebben staan en een eventuele geïnteresseerde weet nog niets. Zo hoort dat dus. En ieder bedrijf moet leren daarover na te denken en niet je hele hebben en houwen in ieder mailtje (of in iedere brief) te zetten. Dat is gewoon een basis security principe. Net zoals je bij gegevensopslag moet aangeven waarvoor dat noodzakelijk is (en anders mag het niet) zou dat voor gegevenscommunicatie ook moeten gelden.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha