Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

21-11-2016, 08:56 door Anoniem

De organisatie merkt op dat contactloos betalen net zo veilig is als gewone pinbetalingen.Ik heb daar nadrukkelijk een andere mening over. Meer aanvalsvectoren, geen aanvullende beveiliging, DUS onveiliger.Ook zou er nog geen fraude zijn waargenomen die specifiek misbruik maakt van contactloos betalen.Niemand kan precies vertellen wat er aan data van die kaart te halen is. Wellicht faciliteert RFID andere ellende - zonder dat het direct aan 'contactloos betalen' te relateren is.Daarbij stelt Betaalvereniging Nederland dat de schade van een verloren of gestolen betaalpas die voor contactloos betalen wordt misbruikt nooit meer dan 50 euro kan zijn, aangezien dit de limiet van de betalingen is als de pincode niet bekend is.Dat is mooi, maar het is nog steeds 50 euro. En daar moet ik nog steeds voor werken. Waarom zou ik het risico nemen? De volgende vraag is waar het belang van de banken achter deze campagne zit. Ze doen dit vast niet uit oogpunt van 'consumenten belang'...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha