Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-01-2017, 08:50 door Anoniem

Door Anoniem: Je kan dit voorkomen door middel van een strakke exit-policy. Een voorbeeld hiervan is vlak voordat iemand ontslagen wordt alle toegang tot het systeem te ontzeggen. Na het ontslag wordt de ex-medewerker naar buiten geëscorteerd. Zijn persoonlijke spullen worden naderhand opgestuurd. Op deze manier voorkom je corporate-sabotage. Tja, en hoe krijg je dan zijn wachtwoord(en)? Dat zal je hem toch moeten vragen? Uiteindelijk zijn beheerders niet voor niets mensen waarbij integriteit een kernwaarde zou moeten zijn. Ze kunnen en weten meer dan veel andere mensen binnen organisaties (zeker binnen scholen en andere niet IT-gedreven organisaties), en dat dat leidt tot risico's. Je kan niet van alle organisaties verlangen dat ze alle maatregelen (kunnen) treffen om alle risico's rondom beheerders te mitigeren, zoals wachtwoordkluizen (met 2-factor), PAM-tools, samengestelde wachtwoorden, etc. etc. Omdat veel kleinere organisaties daar niet de financiele middelen voor hebben en maar 1 beheerder in ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha