Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

20-02-2017, 14:41 door Erik van Straten

21-02-2017, 13:21 door Anoniem: een telefonische overeenkomst moet bevestigd worden met een schriftelijke overeenkomst welke dan weer ondertekend terug moet naar de verkopende partij anders is deze niet rechtsgeldig. https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/consumentenregels/specifieke-regels-voor-telemarketing/ Om te beginnen bestaan er een aantal uitzonderingen waarbij schriftelijke toestemming niet vereist is, zie bijv. [1]. Opmerkelijk vind ik dat nergens een duidelijke en volledige lijst van uitzonderingen kan vinden waardoor er kennelijk een grijs gebied bestaat waar zwendelaars handig op inspelen. In [2] staat bijvoorbeeld (wat ik niet terugvind in genoemde ACM pagina), de onderste regel heb ik vet gemaakt: [...] Ook in de volgende gevallen hoeft u niet schriftelijk in te stemmen met de overeenkomst: - Een overeenkomst voor een product en een dienst die bij elkaar horen Biedt de ondernemer u tegelijk een dienst en een product aan? En horen de dienst en het product bij elkaar? Bijvoorbeeld een ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha