Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

31-03-2017, 18:27 door Anoniem

Wat betreft het versturen van een kopie via e-mail laat de woordvoerster weten dat de bank heeft vastgesteld dat e-mail in dit geval veilig genoeg is. Ik vrees dat dit nou niet bepaald een veilige methode is... Mijn conclusie is dat "de bank" zich maar beter niet als ict-security-specialist kan opstellen. Daarbij is het volgens mij niet legaal om van nieuwe ID-documenten ook weer een kopie te eisen als de bank in het verleden al eens een ID-kopie heeft gemaakt. Dat was destijds om witwassen tegen te gaan en alle bankrekeningen aan een duidelijke eigenaar te verbinden. Maar dat hoeft natuurlijk niet nog eens. Laat ASN-bank dus eerst maar eens uitleggen op grond van welke wet men een kopie van het nieuwe ID nodig heeft. Of op grond van welk doel. Dan bepaal ik wel of ik het er mee eens ben. Of zijn ze soms data kwijt geraakt? Laten ze dat dan eerst even officieel melden graag.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha