Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

04-04-2017, 12:02 door Anoniem

De Nederlandse Bank zegt: DNB streeft ernaar om bedrijfsgevoelige informatie altijd via beveiligde e-mail uit te wisselen met de instellingen die onder haar toezicht staan. Reden is dat onbeveiligde e-mail onvoldoende garantie biedt dat de informatie-uitwisseling rechtstreeks verloopt zonder tussenkomst van onbevoegden. Waarom gebruiken de banken die bij De Nederlandse Bank zijn aangesloten het dan niet met hun klanten? Bankieren is vertrouwelijk, en daar hoort secure e-mail bij. ASN-bank bijvoorbeeld, had dan vertrouwelijk de benodigde ID-kopieën kunnen laten mailen met secure e-mail. Veel adequater dan wat ze nu hebben gedaan: het zijn wel bijna je complete paspoortgegevens! Als er documenten door onbeveiligde mail zouden lekken naar een ID-fraudeur, dan is dat niet niks. Bovendien zijn we met secure e-mail voor een belangrijk deel van "fishing" af, want met secure e-mail kun je in één oogopslag al vaststellen dat de afzender niet je bank was. Daarom zou anno 2017 iedere bank secure E-mail moeten ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha