Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

18-05-2017, 09:30 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Dat betekent dus dat alles opnieuw geïnstalleerd moet worden. Uuhm nee, maar dat zou je ook in de link naar het artikel over die besmetting even kunnen teruglezen. Mail tijdelijk dichtzetten, de besmette machine uit het netwerk halen, back-ups terugzetten en weer terug naar normal werken. (hopelijk met wat extra beveiliging en bewustwording van de gebruikers). Bovenstaande is in grote lijnen wat je idd doet. In een bedrijfsomgeving zijn nog een paar extra stappen nodig, maar het komt op bovenstaande neer. Moraal van het verhaal, de beste bescherming tegen (o.a.) ransomware is een goede en recente backup. Vertrouw niet op je AV product, die moet namelijk eerst de ransomware kennen om je te kunnen beschermen. Patchen is cruciaal maar is in een bedrijfsomgeving vaak niet zo snel als thuis. Dus je hebt dan altijd een Window waarin je potentieel kwetsbaar bent. Iedereen zit te janken over Wannacry maar we worden al heel lang door andere ransomware geterroriseerd (Locky e.d.) en ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha