Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

10-07-2017, 12:58 door Anoniem

Door Anoniem: Daarom egress filtering. Ook voor telcos. Dit was trouwens ook een beter idee geweest dan een "bel me niet"-register: Gewoon eisen dat industrieele cold callers altijd met een geldig nummer als caller-id uitbellen, waarachter de klachtafdeling. Liefst met een bekende prefix, 0NN-X-... voor verkopers en 0NN-Y-... voor enqueteerders, en zo verder. Bel je industrieel zonder nummer? Klacht en de waakhond erachteraan. En als je met gespoofde nummers uitbelt? De telco moet het controleren en laat gewoon de oproep niet door als er mee gerommeld is. Telco's doen filtering. Het issue komt voor bij verbindingen tussen verschillende telco's. Binnen Europa is er een goede samenwerking om spoofing te detecteren en tegen te gaan, maat het is niet zo simpel voor oproepen van "vreemde" telco's. Uiteindelijk moet je toch nog steeds vertrouwen om hetgeen er wordt doorgestuurd. Roaming identities maak het ook niet simpeler... Maar, je kan gerust zijn dat het niet mogelijk is om een nummer van Telco X te ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha