Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

12-07-2017, 16:27 door Anoniem

"De rechtbank doet nu einduitspraak. Voorop staat dat je als "redelijk bekwaam en redelijk handelend ICT-dienstverlener" er niet zomaar op mag vertrouwen dat de backup die de klant zelf claimt te hebben, goed genoeg is....." Er wordt terecht gewezen naar diegene die de ICT dienstverlening levert. Hij kan immers inschatten hoe groot het risico is enn weet welke bestanden relevant zijn om te backuppen. Echter... Het probleem hierbij is dat het merendeel van de klanten aangeeft zelf een goede backup te hebben en niet wil wachten, c.q. betalen voor een backup. (backup kost meestal een aantal uur om te maken). Een ander probleem is de definitie van wat een goede backup is. Is er pas een goede backup als er een kopie is gemaakt of als er 3 kopieen zijn, waarvan minimaal 2 op verschillende media en er minimaal 1 off site staat? En moet je deze allemaal gaan verifieren voordat je verder gaat? Hoe ver wil je hierin gaan? @Arnoud heb jij hier misschien een handigere oplossing voor? Wat betreft het inschatten ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha