Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

02-08-2017, 18:13 door Anoniem

Zorg dat je mailserver transport security ondersteunt. Dan kan je ernaar wijzen en zeggen dat je ook voor ongevraagde emails je best gedaan hebt de boel te versleutelen. Practisch zal het nauwlijks wat uitmaken, maar het is een puntje in je voordeel voor de rechter. Nog wel even de toegang tot de server beveiligen en wellicht full disk encryptie erop, en let op je backups. Publiceer ook een GPG-sleutel voor versleutelde communicatie (en zorg dat je zo versleutelde emails kan lezen!) zodat er in voorkomende gevallen ook echt end-to-end versleuteld gemaild kan worden. Dan heb je iets wat ook technisch zoden aan de dijk zet. Maargoed, wat de klanten danwel de eerstelijnsdienstverleners zouden moeten doen, is nadenken en de gevoelige data eruit strepen. Als ze dat ongevraagd en onnodig toch sturen, zelf dan maar wegstrepen, zeker als je het doorstuurt naar anderen. Als je strikt wil zijn kan je een mailtje terugsturen (ZONDER de originele informatie, ook niet als ge-top-poste quote, of doorgestuurd aanhangsel, ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha